Strona główna » Jednostki organizacyjne » Wydziały i stanowiska » Specjalista ds. konserwacji dróg

Specjalista ds. konserwacji dróg


Specjalista ds. konserwacji dróg działa zgodnie z przepisami prawa i zakresem obowiązków. Odpowiada m. in. za organizację i funkcjonowanie brygady konserwacji dróg Miejskiego Zakładu Komunikacji: •opracowywanie materiałów do planów finansowo – ekonomicznych, •sporządzanie zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień podległym pracownikom i ich aktualizacja, •planowanie robót, sprawowanie nadzoru nad właściwym wykonaniem robót pod względem ich jakości oraz bhp i p- poż. po uzgodnieniu z kierownictwem Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji, •systematyczne dokonywanie objazdów dróg i ulic celem oceny ich stanu technicznego oraz stanu technicznego obiektów mostowych, wiaduktów i przepustów drogowych i innych urządzeń drogowych oraz nadzór nad ich prawidłowym utrzymaniem, •prowadzenie ewidencji dróg i innych obiektów i urządzeń drogowych, •prowadzenie pomiaru ruchu drogowego, •nadzór nad pracami zabezpieczającymi na drogach i obiektach mostowych związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa w ruchu lądowym (wypadki drogowe, rozlany olej, awaria sygnalizacji świetlnej), łącznie z utrzymaniem i zabezpieczeniem oznakowania, •nadzór nad pracami zleconymi innym jednostkom w zakresie utrzymania dróg, ulic oraz innych obiektów i urządzeń drogowych, •nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg, chodników, obiektów mostowych i urządzeń drogowych, •nadzór nad oznakowaniem tras objazdu w przypadku cyklicznych imprez sportowych, uroczystości państwowych i religijnych, •na bazie oceny stanu sieci drogowej i obiektów mostowych zgłaszanie potrzeb w zakresie utrzymania, modernizacji, odnowy dróg i chodników, zieleni i obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty), •organizowanie dostaw materiałów w zakresie inżynierii ruchu (znaki drogowe i inne urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego), •czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach w granicach administracyjnych miasta Leszna, •współpraca z Policją, Strażą Miejską i Państwową Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na drogach i ulicach w granicach administracyjnych miasta Leszna, •kontrola robót i ich oznakowanie w obrębie pasa drogowego pod względem zgodności z wydaną decyzją administracyjną zarządcy drogi, •nadzór nad właściwą administracją, eksploatacją i konserwacją narzędzi oraz środka transportowego będącego w dyspozycji brygady remontowej dróg, •sporządzanie miesięcznych kart obrachunkowych dla pracowników zatrudnionych w brygadzie remontowej dróg, •wykonywanie pozostałych poleceń przełożonego, •dyspozycyjność.



Informacje powiązane:

- JEDNOSTKI PODLEGŁE:



Typ jednostki: Wydziały i stanowiska
Autor informacji: Kamila Majchrzak
Informację wprowadził: Kamila Majchrzak
Opublikowany dnia: 2021-08-04
Wprowadzony do BIP dnia: 2021-08-04
Ilość zmian wpisu: 1 - pokaż poprzednie wersje